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Artigo
O papel da gestão de pessoas em cooperativas de Araguaína.
Cooperatives expect their employees to have talent, dedication, commitment, quality, but in order to achieve these goals, permanent management actions are needed, where they can detect, measure and develop the knowledge, skills and attitudes necessary to carry out business processes. and work act...
Autor principal: | Guimarães, Mylka Pereira |
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Grau: | Artigo |
Idioma: | pt_BR |
Publicado em: |
Universidade Federal do Tocantins
2023
|
Assuntos: | |
Acesso em linha: |
http://hdl.handle.net/11612/5239 |
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ir-11612-5239 |
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ir-11612-52392023-03-28T06:02:55Z O papel da gestão de pessoas em cooperativas de Araguaína. Guimarães, Mylka Pereira Milagres, Cleiton Silva Ferreira Cooperativas. Gestão de Pessoas. Planejamento Estratégico. CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS Cooperatives expect their employees to have talent, dedication, commitment, quality, but in order to achieve these goals, permanent management actions are needed, where they can detect, measure and develop the knowledge, skills and attitudes necessary to carry out business processes. and work activities, these actions must be the main strategic planning methodology, through leadership focused on competence and the development of personal skills. The study methodology was through bibliographic review and analysis of the management of people from 3 Cooperatives in the City of Araguaína / TO of differentiated branches, chosen for analysis by the largest size and already consolidated in the market, being: 2 in the credit branch and 1 in the branch of health. Cooperatives in which the managers made themselves available to participate in the research, and the questionnaire was applied in January 2020, with 7 quantitative questions, evaluating the strategies and actions of people management. The objective of this study is to address the importance of having knowledge to guide a group of people, transforming them into a team, to generate positive results, motivating and influencing the followers, in an ethical and positive way, so that they voluntarily and with enthusiasm to achieve the goals of the team and the organization. It was concluded that the manager has the function of connecting this organization chart of functions and enabling them to integrate mutually in favor of the growth and development of the Cooperative and the personal and professional satisfaction of employees and associates. As Cooperativas esperam dos seus colaboradores, talento, dedicação, compromisso, qualidade, mas para se atingir estes objetivos é preciso ações permanentes de gestão, onde se possa detectar, medir e desenvolver os conhecimentos, habilidades e atitudes necessárias para a realização de processos de negócio e atividades de trabalho, estas ações devem ser a principal metodologia de planejamento estratégico, através de uma liderança voltada a competência e ao desenvolvimento das habilidades pessoais. A metodologia de estudo foi através de revisão bibliográfica e análise da gestão de pessoas de 3 Cooperativas da Cidade de Araguaína/TO de ramos diferenciados, escolhidas para análise pelo maior porte e já consolidadas no mercado, sendo: 2 no ramo de crédito e 1 no ramo da saúde. Cooperativas estas em que os gestores se disponibilizaram em participar da pesquisa, sendo a aplicação do questionário realizada em janeiro de 2020, com 7 questões quantitativas, avaliativas das estratégias e ações de gestão de pessoas. Objetiva-se com este estudo, abordar a importância de se ter conhecimento para condução de um grupo de pessoas, transformando-as numa equipe, para gerar resultados positivos, motivando e influenciando os liderados, de forma ética e positiva, para que contribuam voluntariamente e com entusiasmo para alcançarem os objetivos da equipe e da organização. Concluí-se que o gestor tem a função de interligar este organograma de funções e possibilitar que estas se integrem mutuamente em prol do crescimento e desenvolvimento da Cooperativa e da satisfação pessoal e profissional dos colaboradores e associados. 2023-03-27T22:04:27Z 2023-03-27T22:04:27Z 2023-03-27 Artigo GUIMARÃES,Mylka Pereira. O papel da gestão de pessoas em cooperativas de Araguaína. 37f. Trabalho de Conclusão de Curso(Graduação) – Tecnólogo em Gestão de Cooperativas, Universidade Federal do Tocantins, Araguaína, 2020. http://hdl.handle.net/11612/5239 pt_BR Acesso livre. application/pdf Universidade Federal do Tocantins Araguaína CURSO::ARAGUAÍNA::PRESENCIAL::TECNÓLOGO::TECNOLOGIA EM GESTÃO DE COOPERATIVAS Araguaína Graduação |
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Repositório Institucional - Universidade Federal do Tocantins - UFT |
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business processes. and work activities, these actions must be the main strategic planning
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skills. The study methodology was through bibliographic review and analysis of the
management of people from 3 Cooperatives in the City of Araguaína / TO of differentiated
branches, chosen for analysis by the largest size and already consolidated in the market,
being: 2 in the credit branch and 1 in the branch of health. Cooperatives in which the
managers made themselves available to participate in the research, and the questionnaire was
applied in January 2020, with 7 quantitative questions, evaluating the strategies and actions of
people management. The objective of this study is to address the importance of having
knowledge to guide a group of people, transforming them into a team, to generate positive
results, motivating and influencing the followers, in an ethical and positive way, so that they
voluntarily and with enthusiasm to achieve the goals of the team and the organization. It was
concluded that the manager has the function of connecting this organization chart of functions
and enabling them to integrate mutually in favor of the growth and development of the
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