/img alt="Imagem da capa" class="recordcover" src="""/>
Outro
Luz, câmera e inclusão: guia didático para professor
In order to assist Chemistry teachers in serving deaf students, this instructional guide has been developed with the aim of explaining the more abstract and challenging aspects of the Chemistry curriculum. This is because there is a significant amount of work related to this discipline, yet few res...
Autor principal: | Moraes, Isabele Fernanda Silva de |
---|---|
Outros Autores: | Chaves, Edson Valente |
Grau: | Outro |
Idioma: | por |
Publicado em: |
Brasil
2024
|
Assuntos: | |
Acesso em linha: |
http://repositorio.ifam.edu.br/jspui/handle/4321/1410 |
id |
oai:localhost:4321-1410 |
---|---|
recordtype |
dspace |
spelling |
oai:localhost:4321-14102024-01-26T20:42:01Z Luz, câmera e inclusão: guia didático para professor Light, camera and inclusion: teacher's instructional guide Moraes, Isabele Fernanda Silva de Chaves, Edson Valente Educação do aluno surdo Ensino de Química Inclusão Tecnologia assistiva - videoaula CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO::ENSINO-APRENDIZAGEM In order to assist Chemistry teachers in serving deaf students, this instructional guide has been developed with the aim of explaining the more abstract and challenging aspects of the Chemistry curriculum. This is because there is a significant amount of work related to this discipline, yet few resources focus on the intersection of Chemistry and the inclusion of deaf students. Thus, the guide encompasses the field of inclusive education by utilizing assistive technology through video lessons produced with sign language translation. The topics to be covered, and the focus of the learning, will be Atomic Model, Changes in the Physical State of Matter, and Chemical Bonding. Para auxiliar os professores de Química a atenderem alunos com surdos, foi desenvolvido este guia didático que visa explanar sobre os conteúdos da disciplina de Química, considerados mais abstratos e de difícil compreensão para os alunos, pois existem bastante trabalhados relacionados a essa disciplina e poucos correlacionando a Química e a inclusão de alunos com surdez. Dessa forma, o guia engloba, no âmbito da educação inclusiva, a utilização da tecnologia assistiva por meio de videoaula produzidas com tradução em libras. Os assuntos a serem abordados e que serão o foco da aprendizagem serão Modelo Atômico, Mudança de Estado Físico da Matéria e Ligação Química. 2024-01-26T20:42:01Z 2024-01-26 2024-01-26T20:42:01Z 2023-11-13 Outro MORAES, Isabele Fernanda Silva de; CHAVES, Edson Valente. Luz, câmera e inclusão: guia didático para professor. 2023. Produto educacional (Mestrado Profissional em Ensino Tecnológico) – Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Amazonas, Campus Manaus Centro, Manaus, 2023. http://repositorio.ifam.edu.br/jspui/handle/4321/1410 por Acesso Aberto Brasil Instituto Federal do Amazonas IFAM Instituto Federal do Amazonas IFAM |
institution |
Repositório Institucional - Instituto Federal do Amazonas - IFAM |
collection |
IFAM-RI |
language |
por |
topic |
Educação do aluno surdo Ensino de Química Inclusão Tecnologia assistiva - videoaula CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO::ENSINO-APRENDIZAGEM |
spellingShingle |
Educação do aluno surdo Ensino de Química Inclusão Tecnologia assistiva - videoaula CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO::ENSINO-APRENDIZAGEM Moraes, Isabele Fernanda Silva de Luz, câmera e inclusão: guia didático para professor |
topic_facet |
Educação do aluno surdo Ensino de Química Inclusão Tecnologia assistiva - videoaula CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO::ENSINO-APRENDIZAGEM |
description |
In order to assist Chemistry teachers in serving deaf students, this instructional guide has been developed with the aim of explaining the more abstract and challenging aspects of the Chemistry
curriculum. This is because there is a significant amount of work related to this discipline, yet few resources focus on the intersection of Chemistry and the inclusion of deaf students. Thus, the guide encompasses the field of inclusive education by utilizing assistive technology through video lessons produced with sign language translation. The topics to be covered, and the focus of the learning, will be Atomic Model, Changes in the Physical State of Matter, and Chemical Bonding. |
format |
Outro |
author |
Moraes, Isabele Fernanda Silva de |
author2 |
Chaves, Edson Valente |
author2Str |
Chaves, Edson Valente |
title |
Luz, câmera e inclusão: guia didático para professor |
title_short |
Luz, câmera e inclusão: guia didático para professor |
title_full |
Luz, câmera e inclusão: guia didático para professor |
title_fullStr |
Luz, câmera e inclusão: guia didático para professor |
title_full_unstemmed |
Luz, câmera e inclusão: guia didático para professor |
title_sort |
luz, câmera e inclusão: guia didático para professor |
publisher |
Brasil |
publishDate |
2024 |
url |
http://repositorio.ifam.edu.br/jspui/handle/4321/1410 |
_version_ |
1797014232744591360 |
score |
11.674752 |