/img alt="Imagem da capa" class="recordcover" src="""/>
Trabalho de Conclusão de Curso
Desafios e possibilidades do estágio remoto em Psicologia Escolar em tempos de Covid-19
The school is an essential role in the lives of children and adolescents, far beyond the transmission of academic knowledge, such as helping them to build socio-emotional skills. Given this, there are many possible contributions to Psychology, the main factor being to help educators in the construct...
Autor principal: | Cardoso, Rita de Cássia da Silva |
---|---|
Grau: | Trabalho de Conclusão de Curso |
Idioma: | por |
Publicado em: |
Brasil
2022
|
Assuntos: | |
Acesso em linha: |
http://riu.ufam.edu.br/handle/prefix/6185 |
id |
oai:localhost:prefix-6185 |
---|---|
recordtype |
dspace |
spelling |
oai:localhost:prefix-61852025-03-10T20:39:04Z Desafios e possibilidades do estágio remoto em Psicologia Escolar em tempos de Covid-19 Cardoso, Rita de Cássia da Silva Ferreira, Breno de Oliveira http://lattes.cnpq.br/1349420367392809 Leitão, Consuelena Lopes Torres, Mark de Souza Psicologia Escolar Ensino Remoto Pandemia CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS Psicologia aplicada The school is an essential role in the lives of children and adolescents, far beyond the transmission of academic knowledge, such as helping them to build socio-emotional skills. Given this, there are many possible contributions to Psychology, the main factor being to help educators in the construction of a transformative educational practice. In 2020, the whole world needed to strengthen ties between education and technologies, due to the COVID-19 pandemic, especially with regard to the development of virtual classes. In this way, a Supervised Internship was carried out by the Faculty of Psychology of the Federal University of Amazonas with high school students from the Federal Institute of Amazonas - IFAM, with the objective of promoting health and well-being, within the possibilities in the midst of a pandemic scenario. . The present work aims to report this internship experience from the point of view of one of the students of the Psychology course at UFAM. A escola desempenha um papel essencial na vida de crianças e adolescentes, para muito além da transmissão de conhecimentos acadêmicos, como, por exemplo, auxiliá-los na construção de habilidades socioemocionais. Diante disso, muitas são as contribuições possíveis para a Psicologia, sendo o fator principal, auxiliar os educadores na construção de uma prática educativa transformadora. No ano de 2020, o mundo inteiro precisou estreitar os laços da educação e das tecnologias, devido à pandemia de COVID-19, principalmente no que se refere ao desenvolvimento das aulas virtuais. Desta maneira, foi realizado pela Faculdade de Psicologia da Universidade Federal do Amazonas um Estágio Supervisionado junto a estudantes do ensino médio do Instituto Federal do Amazonas - IFAM, com o objetivo de promover saúde e bem estar, dentro das possibilidades em meio a um cenário pandêmico. O presente trabalho, tem como objetivo relatar essa experiência de estágio a partir do ponto de vista de uma das estudantes do curso de Psicologia da UFAM. 3 Apesar de ser um processo cansativo, o tutorial produzido foi muito útil e me auxiliou nas duvidas Não 2022-05-06T04:00:16Z 2022-05-04 2022-05-06T04:00:16Z 2022-04-26 Trabalho de Conclusão de Curso http://riu.ufam.edu.br/handle/prefix/6185 por Acesso Aberto Brasil FAPSI - Faculdade de Psicologia Manaus (AM) Psicologia – Formação de Psicólogo - Bacharelado - Manaus |
institution |
Repositório Institucional - Universidade Federal do Amazonas |
collection |
RI-UFAM |
language |
por |
topic |
Psicologia Escolar Ensino Remoto Pandemia CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS Psicologia aplicada |
spellingShingle |
Psicologia Escolar Ensino Remoto Pandemia CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS Psicologia aplicada Cardoso, Rita de Cássia da Silva Desafios e possibilidades do estágio remoto em Psicologia Escolar em tempos de Covid-19 |
topic_facet |
Psicologia Escolar Ensino Remoto Pandemia CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS Psicologia aplicada |
description |
The school is an essential role in the lives of children and adolescents, far beyond the transmission of academic knowledge, such as helping them to build socio-emotional skills. Given this, there are many possible contributions to Psychology, the main factor being to help educators in the construction of a transformative educational practice. In 2020, the whole world needed to strengthen ties between education and technologies, due to the COVID-19 pandemic, especially with regard to the development of virtual classes. In this way, a Supervised Internship was carried out by the Faculty of Psychology of the Federal University of Amazonas with high school students from the Federal Institute of Amazonas - IFAM, with the objective of promoting health and well-being, within the possibilities in the midst of a pandemic scenario. . The present work aims to report this internship experience from the point of view of one of the students of the Psychology course at UFAM. |
author_additional |
Ferreira, Breno de Oliveira |
author_additionalStr |
Ferreira, Breno de Oliveira |
format |
Trabalho de Conclusão de Curso |
author |
Cardoso, Rita de Cássia da Silva |
title |
Desafios e possibilidades do estágio remoto em Psicologia Escolar em tempos de Covid-19 |
title_short |
Desafios e possibilidades do estágio remoto em Psicologia Escolar em tempos de Covid-19 |
title_full |
Desafios e possibilidades do estágio remoto em Psicologia Escolar em tempos de Covid-19 |
title_fullStr |
Desafios e possibilidades do estágio remoto em Psicologia Escolar em tempos de Covid-19 |
title_full_unstemmed |
Desafios e possibilidades do estágio remoto em Psicologia Escolar em tempos de Covid-19 |
title_sort |
desafios e possibilidades do estágio remoto em psicologia escolar em tempos de covid-19 |
publisher |
Brasil |
publishDate |
2022 |
url |
http://riu.ufam.edu.br/handle/prefix/6185 |
_version_ |
1831969820360310784 |
score |
11.755432 |