/img alt="Imagem da capa" class="recordcover" src="""/>
Trabalho de Conclusão de Curso
A história da minha infância e a trajetória na formação em pedagogia
Considering the final paper as an important element in reporting experiences lived during childhood, including early childhood education and elementary school, it has become the foundation of the memories of my school life and academic journey. The objective of this memorial is to identify my histor...
Autor principal: | Miquiles, Helio de Castro |
---|---|
Grau: | Trabalho de Conclusão de Curso |
Idioma: | por |
Publicado em: |
Brasil
2024
|
Assuntos: | |
Acesso em linha: |
http://riu.ufam.edu.br/handle/prefix/7673 |
id |
oai:localhost:prefix-7673 |
---|---|
recordtype |
dspace |
spelling |
oai:localhost:prefix-76732025-03-10T21:29:44Z A história da minha infância e a trajetória na formação em pedagogia Miquiles, Helio de Castro Silva, Vera Lucia Reis da http://lattes.cnpq.br/5466609811849753 Ferreira, Breno de Oliveira http://lattes.cnpq.br/1349420367392809 Lima, Priscila Soares https://orcid.org/0000-0003-4166-5386 https://orcid.org/0000-0002-0979-3911 Núcleo de Saúde, Sexualidade e Sociedade Memórias Estágio supervisionado Formação docente CIENCIAS HUMANAS: EDUCACAO . . Considering the final paper as an important element in reporting experiences lived during childhood, including early childhood education and elementary school, it has become the foundation of the memories of my school life and academic journey. The objective of this memorial is to identify my history as a key element in understanding my trajectory. Therefore, it aims to document the memories experienced at the beginning of my school life, interpreted through various readings and reflections that account for the facts and events contributing to my personal and academicprofessional path. Finally, the results allow us to conclude that by recognizing the weaknesses and potentialities of the process, I achieve a balance in my educational experiences. This process has marked my life and identity, guiding me towards the realization of my personal and professional dreams. Considerando o trabalho de conclusão de curso como um elemento importante para relatar experiências vivenciadas durante a infância, na educação infantil e no ensino fundamental, ele configura-se como a identidade de origem das memórias da minha vida escolar e das experiências no percurso acadêmico. O objetivo deste memorial é identificar minha história, utilizando-a como elemento de leitura da minha trajetória. Portanto, o memorial relata as memórias vivenciadas no início da vida escolar, compreendidas através de várias leituras e reflexões que abordam os fatos e acontecimentos que contribuíram para minha trajetória pessoal e acadêmico profissional. Os resultados permitem concluir que, ao construir o reconhecimento das fragilidades e potencialidades do processo, alcanço um equilíbrio em minhas experiências escolares, o que marcou minha vida e minha identidade, orientando-me para a realização dos meus sonhos pessoais e profissionais. 1 Não 2024-09-02T14:12:11Z 2024-09-02T14:12:11Z 2024-07-31 Trabalho de Conclusão de Curso http://riu.ufam.edu.br/handle/prefix/7673 por Acesso Aberto https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ Brasil FACED - Faculdade de Educação Barreirinha (AM) Pedagogia - Licenciatura - Parfor - Barreirinha/AM |
institution |
Repositório Institucional - Universidade Federal do Amazonas |
collection |
RI-UFAM |
language |
por |
topic |
Memórias Estágio supervisionado Formação docente CIENCIAS HUMANAS: EDUCACAO . . |
spellingShingle |
Memórias Estágio supervisionado Formação docente CIENCIAS HUMANAS: EDUCACAO . . Miquiles, Helio de Castro A história da minha infância e a trajetória na formação em pedagogia |
topic_facet |
Memórias Estágio supervisionado Formação docente CIENCIAS HUMANAS: EDUCACAO . . |
description |
Considering the final paper as an important element in reporting experiences lived during childhood, including early childhood education and elementary school, it has become the foundation of the memories of my school life and academic journey. The objective of this memorial is to identify my history as a key element in understanding my trajectory. Therefore, it aims to document the memories experienced at the beginning of my school life, interpreted through various readings and reflections that account for the facts and events contributing to my personal and academicprofessional path. Finally, the results allow us to conclude that by recognizing the weaknesses and potentialities of the process, I achieve a balance in my educational experiences. This process has marked my life and identity, guiding me towards the realization of my personal and professional dreams. |
author_additional |
Silva, Vera Lucia Reis da |
author_additionalStr |
Silva, Vera Lucia Reis da |
format |
Trabalho de Conclusão de Curso |
author |
Miquiles, Helio de Castro |
title |
A história da minha infância e a trajetória na formação em pedagogia |
title_short |
A história da minha infância e a trajetória na formação em pedagogia |
title_full |
A história da minha infância e a trajetória na formação em pedagogia |
title_fullStr |
A história da minha infância e a trajetória na formação em pedagogia |
title_full_unstemmed |
A história da minha infância e a trajetória na formação em pedagogia |
title_sort |
história da minha infância e a trajetória na formação em pedagogia |
publisher |
Brasil |
publishDate |
2024 |
url |
http://riu.ufam.edu.br/handle/prefix/7673 |
_version_ |
1831970149804015616 |
score |
11.753896 |