Monografia

Propostas de atividades de leitura com a hq"maggy in: the cicada and the ant", de Maurício de Sousa produções

Situated in the interdisciplinary perspective of Applied Linguistics, in this work the aim of the research is to develop proposals for reading activities with the comic Maggy in: the cicada and the ant, by Maurício de Sousa Produções for English language classes in the context of basic education....

ver descrição completa

Autor principal: Barros, Leandro Wolff
Grau: Monografia
Idioma: pt_BR
Publicado em: Universidade Federal do Tocantins 2022
Assuntos:
Acesso em linha: http://hdl.handle.net/11612/3887
id ir-11612-3887
recordtype dspace
spelling ir-11612-38872022-05-12T06:01:41Z Propostas de atividades de leitura com a hq"maggy in: the cicada and the ant", de Maurício de Sousa produções Barros, Leandro Wolff Melo, Lívia Chaves de Leitura Ensino de Língua Inglesa História em Quadrinhos Reading English Language Teaching Comic CNPQ::LINGUISTICA, LETRAS E ARTES::LETRAS Situated in the interdisciplinary perspective of Applied Linguistics, in this work the aim of the research is to develop proposals for reading activities with the comic Maggy in: the cicada and the ant, by Maurício de Sousa Produções for English language classes in the context of basic education. We use as the main theoretical-methodological contribution the language dialogical perspective of Mikhail Bakhtin and his circle, once that in this way it is possible to explain the verbal and the visual articulated “in a structured material expression” (BAKHTIN/VOLOCHINOV, 2002, p. 118). The work is characterized as a descriptiveinterpretive research that follows a qualitative approach. The questions presented in the proposals of reading activities can be applied in English language classes with students in the 6th year of elementary school. The questions are not ready and finished in themselves, but can be implemented according to the needs of the context of use. Situado na perspectiva interdisciplinar da Linguística Aplicada, neste trabalho temos como objetivo de pesquisa elaborar propostas de atividades de leitura com a HQ Maggy in: the cicada and the ant, de Maurício de Sousa Produções para aulas de língua inglesa, no contexto da educação básica. Utilizamos como principal aporte teórico-metodológico a perspectiva dialógica da linguagem de Mikhail Bakhtin e seu Círculo, tendo em vista que neste viés é possível explicar o verbal e o visual articulados “numa expressão material estruturada” (BAKHTIN/VOLOCHINOV, 2002, p. 118). O trabalho se caracteriza como uma pesquisa descritivo-interpretativa que segue abordagem qualitativa. As questões apresentadas em propostas de atividades de leitura poderão ser aplicadas em aulas de língua inglesa com estudantes no 6.º ano do Ensino Fundamental. As questões não se encontram prontas e acabadas em si mesmas, mas poderão ser implementadas de acordo com as necessidades do contexto de uso. 2022-05-11T20:12:02Z 2022-05-11T20:12:02Z 2022-05-11 Monografia BARROS, Leandro Wolff. Propostas de atividades de leitura com a hq"maggy in: the cicada and the ant", de Maurício de Sousa produções. 2021. 50 f. TCC (Doutorado) - Curso de Letras-Língua Inglesa e Literaturas, Universidade Federal do Tocantins, Porto Nacional, 2022. http://hdl.handle.net/11612/3887 pt_BR Acesso livre. application/pdf Universidade Federal do Tocantins Porto Nacional CURSO::PORTO NACIONAL::PRESENCIAL::LICENCIATURA::LETRAS – LÍNGUA INGLESA E RESPECTIVAS LITERATURAS Porto Nacional Graduação
institution Repositório Institucional - Universidade Federal do Tocantins - UFT
collection RepositorioUFT
language pt_BR
topic Leitura
Ensino de Língua Inglesa
História em Quadrinhos
Reading
English Language Teaching
Comic
CNPQ::LINGUISTICA, LETRAS E ARTES::LETRAS
spellingShingle Leitura
Ensino de Língua Inglesa
História em Quadrinhos
Reading
English Language Teaching
Comic
CNPQ::LINGUISTICA, LETRAS E ARTES::LETRAS
Barros, Leandro Wolff
Propostas de atividades de leitura com a hq"maggy in: the cicada and the ant", de Maurício de Sousa produções
topic_facet Leitura
Ensino de Língua Inglesa
História em Quadrinhos
Reading
English Language Teaching
Comic
CNPQ::LINGUISTICA, LETRAS E ARTES::LETRAS
description Situated in the interdisciplinary perspective of Applied Linguistics, in this work the aim of the research is to develop proposals for reading activities with the comic Maggy in: the cicada and the ant, by Maurício de Sousa Produções for English language classes in the context of basic education. We use as the main theoretical-methodological contribution the language dialogical perspective of Mikhail Bakhtin and his circle, once that in this way it is possible to explain the verbal and the visual articulated “in a structured material expression” (BAKHTIN/VOLOCHINOV, 2002, p. 118). The work is characterized as a descriptiveinterpretive research that follows a qualitative approach. The questions presented in the proposals of reading activities can be applied in English language classes with students in the 6th year of elementary school. The questions are not ready and finished in themselves, but can be implemented according to the needs of the context of use.
author_additional Melo, Lívia Chaves de
author_additionalStr Melo, Lívia Chaves de
format Monografia
author Barros, Leandro Wolff
title Propostas de atividades de leitura com a hq"maggy in: the cicada and the ant", de Maurício de Sousa produções
title_short Propostas de atividades de leitura com a hq"maggy in: the cicada and the ant", de Maurício de Sousa produções
title_full Propostas de atividades de leitura com a hq"maggy in: the cicada and the ant", de Maurício de Sousa produções
title_fullStr Propostas de atividades de leitura com a hq"maggy in: the cicada and the ant", de Maurício de Sousa produções
title_full_unstemmed Propostas de atividades de leitura com a hq"maggy in: the cicada and the ant", de Maurício de Sousa produções
title_sort propostas de atividades de leitura com a hq"maggy in: the cicada and the ant", de maurício de sousa produções
publisher Universidade Federal do Tocantins
publishDate 2022
url http://hdl.handle.net/11612/3887
_version_ 1787134542983725056
score 11.755432