/img alt="Imagem da capa" class="recordcover" src="""/>
Trabalho de Conclusão de Curso - Graduação
As funções do coordenador pedagógico na escola
The purpose of this article is to make considerations about its functions of the pedagogical coordinator, discussing the aspects that involve its daily action in the school environment. This intention is justified from the perspective of understanding it as a fundamental agent in the school routine,...
Autor principal: | SILVA, Daniely Sena da |
---|---|
Grau: | Trabalho de Conclusão de Curso - Graduação |
Publicado em: |
2023
|
Assuntos: | |
Acesso em linha: |
https://bdm.ufpa.br:8443/jspui/handle/prefix/5129 |
id |
oai:https:--bdm.ufpa.br:8443:prefix-5129 |
---|---|
recordtype |
dspace |
spelling |
oai:https:--bdm.ufpa.br:8443:prefix-51292023-01-25T03:05:23Z As funções do coordenador pedagógico na escola SILVA, Daniely Sena da LIMA, Maria do Socorro Carneiro de http://lattes.cnpq.br/9266199709940902 Educação Coordenação pedagógica Ensino fundamental Education Pedagogical coordination CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO The purpose of this article is to make considerations about its functions of the pedagogical coordinator, discussing the aspects that involve its daily action in the school environment. This intention is justified from the perspective of understanding it as a fundamental agent in the school routine, since it must seek the integration of all those involved in the teaching and learning process. From the methodological point of view this article is characterized as a bibliographical review, through research in national sources, which consisted of research papers published in periodicals, articles and books on the functions of pedagogical coordination. It is understood that the Pedagogical Coordinator in the development of his / her functions and relevance in the school space, can contribute significantly to the change of this panorama, acting in a reasoned and democratic way in the school. O objetivo desse artigo é tecer considerações sobre suas funções do coordenador pedagógico, discutindo os aspectos que envolvem sua ação cotidiana no ambiente escolar. Essa intenção se justifica a partir da perspectiva de compreende-lo como um agente fundamental no cotidiano escolar, uma vez que deve buscar a integração de todos os envolvidos no processo ensino e aprendizagem. Do ponto de vista metodológico esse artigo se caracteriza como de revisão bibliográfica, por meio de pesquisa em fontes nacionais, que constaram de trabalhos de pesquisa publicados em periódicos, artigos e livros acerca das funções da coordenação pedagógica. Compreende-se que o Coordenador Pedagógico no desenvolvimento de suas funções e relevância no espaço escolar, podem contribuir significativamente para a mudança desse panorama, atuando de forma fundamentada e democrática na escola. 2023-01-24T12:22:01Z 2023-01-24T12:22:01Z 2019-09-02 Trabalho de Conclusão de Curso - Graduação SILVA, Daniely Sena da. As funções do coordenador pedagógico na escola. Orientadora: Maria do Socorro Carneiro de Lima. 2023. 27 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Licenciatura em Pedagogia) – Faculdade de Educação, Instituto de Ciências da Educação, Universidade Federal do Pará, Belém, 2019. Disponível em:. Acesso em: https://bdm.ufpa.br:8443/jspui/handle/prefix/5129. https://bdm.ufpa.br:8443/jspui/handle/prefix/5129 Acesso Aberto 1 CD-ROM |
institution |
Biblioteca Digital de Monografias - UFPA |
collection |
MonografiaUFPA |
topic |
Educação Coordenação pedagógica Ensino fundamental Education Pedagogical coordination CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO |
spellingShingle |
Educação Coordenação pedagógica Ensino fundamental Education Pedagogical coordination CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO SILVA, Daniely Sena da As funções do coordenador pedagógico na escola |
topic_facet |
Educação Coordenação pedagógica Ensino fundamental Education Pedagogical coordination CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO |
description |
The purpose of this article is to make considerations about its functions of the pedagogical coordinator, discussing the aspects that involve its daily action in the school environment. This intention is justified from the perspective of understanding it as a fundamental agent in the school routine, since it must seek the integration of all those involved in the teaching and learning process. From the methodological point of view this article is characterized as a bibliographical review, through research in national sources, which consisted of research papers published in periodicals, articles and books on the functions of pedagogical coordination. It is understood that the Pedagogical Coordinator in the development of his / her functions and relevance in the school space, can contribute significantly to the change of this panorama, acting in a reasoned and democratic way in the school. |
author_additional |
LIMA, Maria do Socorro Carneiro de |
author_additionalStr |
LIMA, Maria do Socorro Carneiro de |
format |
Trabalho de Conclusão de Curso - Graduação |
author |
SILVA, Daniely Sena da |
title |
As funções do coordenador pedagógico na escola |
title_short |
As funções do coordenador pedagógico na escola |
title_full |
As funções do coordenador pedagógico na escola |
title_fullStr |
As funções do coordenador pedagógico na escola |
title_full_unstemmed |
As funções do coordenador pedagógico na escola |
title_sort |
as funções do coordenador pedagógico na escola |
publishDate |
2023 |
url |
https://bdm.ufpa.br:8443/jspui/handle/prefix/5129 |
_version_ |
1787155423089917952 |
score |
11.755432 |