/img alt="Imagem da capa" class="recordcover" src="""/>
Trabalho de Conclusão de Curso
Uma aula sobre a geometria do maior órgão humano
This work was based on the experiment "How much skin do you have?" available on the Multimedia Mathematical site, which aims to relate the geometry of geometric solids with the shapes of the human body. The experiment was carried out in two classes of the 2nd year of high school, 21 students from th...
Autor principal: | Ramos, Soraia Pereira |
---|---|
Outros Autores: | Costa, Willansmar dos Santos |
Grau: | Trabalho de Conclusão de Curso |
Idioma: | por |
Publicado em: |
Brasil
2023
|
Assuntos: | |
Acesso em linha: |
http://riu.ufam.edu.br/handle/prefix/6886 |
id |
oai:localhost:prefix-6886 |
---|---|
recordtype |
dspace |
spelling |
oai:localhost:prefix-68862025-03-10T21:26:23Z Uma aula sobre a geometria do maior órgão humano Ramos, Soraia Pereira Costa, Willansmar dos Santos Santos, Maria Rosilene Barroso dos http://lattes.cnpq.br/5772735504029374 Morera, Dimas Martinez http://lattes.cnpq.br/9474423287192932 Oliveira, Disney Douglas de Lima http://lattes.cnpq.br/0809035825922353 Geometria espacial Sólidos geométricos Áreas Corpo humano CIENCIAS EXATAS E DA TERRA: MATEMATICA Geometria - Problemas, questões, exercícios Modelos geométricos Corpo humano na educação This work was based on the experiment "How much skin do you have?" available on the Multimedia Mathematical site, which aims to relate the geometry of geometric solids with the shapes of the human body. The experiment was carried out in two classes of the 2nd year of high school, 21 students from the State School "João Bosco Ramos de Lima", located in the municipality of Parintins/AM and 20 students from the Military College of the Military Police 1, located in Manaus/ AM, totaling 41 students. Through the results, it was verified the importance of students seeing themselves as active subjects in the knowledge construction process. In this process, students cease to be mere passive beings to give way to active agents in the development of their own learning, where they will be encouraged to seek solutions to the problems presented and to develop new knowledge, thus improving the quality of learning. Este trabalho foi baseado no experimento “Quanto você tem de pele?” disponível no site Matemática Multimídia que tem como objetivo relacionar a geometria dos sólidos geométricos com as formas do corpo humano. O experimento foi desenvolvido em duas turmas do 2º ano do ensino médio, sendo 21 alunos da Escola Estadual “João Bosco Ramos de Lima”, localizada no município de Parintins/AM e 20 alunos do Colégio Militar da Polícia Militar 1, situado em Manaus/AM, totalizando 41 alunos. Por meio dos resultados, constatou-se a importância dos alunos se veem como sujeitos ativos no processo de construção do conhecimento. Neste processo, os estudantes deixam de ser meros seres passivos para dar lugar a agentes ativos no desenvolvimento de sua própria aprendizagem, onde serão estimulados a buscar soluções para os problemas apresentados a desenvolver novos conhecimentos, melhorando assim a qualidade da aprendizagem. 5 Sim 2023-08-25T13:25:06Z 2023-08-25T13:25:06Z 2023-04-18 Trabalho de Conclusão de Curso http://riu.ufam.edu.br/handle/prefix/6886 por Acesso Aberto Brasil ICE - Instituto de Ciências Exatas Itacoatiara (AM) Especialização em ensino da Matemática para o Ensino Médio |
institution |
Repositório Institucional - Universidade Federal do Amazonas |
collection |
RI-UFAM |
language |
por |
topic |
Geometria espacial Sólidos geométricos Áreas Corpo humano CIENCIAS EXATAS E DA TERRA: MATEMATICA Geometria - Problemas, questões, exercícios Modelos geométricos Corpo humano na educação |
spellingShingle |
Geometria espacial Sólidos geométricos Áreas Corpo humano CIENCIAS EXATAS E DA TERRA: MATEMATICA Geometria - Problemas, questões, exercícios Modelos geométricos Corpo humano na educação Ramos, Soraia Pereira Uma aula sobre a geometria do maior órgão humano |
topic_facet |
Geometria espacial Sólidos geométricos Áreas Corpo humano CIENCIAS EXATAS E DA TERRA: MATEMATICA Geometria - Problemas, questões, exercícios Modelos geométricos Corpo humano na educação |
description |
This work was based on the experiment "How much skin do you have?" available on the Multimedia Mathematical site, which aims to relate the geometry of geometric solids with the shapes of the human body. The experiment was carried out in two classes of the 2nd year of high school, 21 students from the State School "João Bosco Ramos de Lima", located in the municipality of Parintins/AM and 20 students from the Military College of the Military Police 1, located in Manaus/ AM, totaling 41 students. Through the results, it was verified the importance of students seeing themselves as active subjects in the knowledge construction process. In this process, students cease to be mere passive beings to give way to active agents in the development of their own learning, where they will be encouraged to seek solutions to the problems presented and to develop new knowledge, thus improving the quality of learning. |
author_additional |
Santos, Maria Rosilene Barroso dos |
author_additionalStr |
Santos, Maria Rosilene Barroso dos |
format |
Trabalho de Conclusão de Curso |
author |
Ramos, Soraia Pereira |
author2 |
Costa, Willansmar dos Santos |
author2Str |
Costa, Willansmar dos Santos |
title |
Uma aula sobre a geometria do maior órgão humano |
title_short |
Uma aula sobre a geometria do maior órgão humano |
title_full |
Uma aula sobre a geometria do maior órgão humano |
title_fullStr |
Uma aula sobre a geometria do maior órgão humano |
title_full_unstemmed |
Uma aula sobre a geometria do maior órgão humano |
title_sort |
uma aula sobre a geometria do maior órgão humano |
publisher |
Brasil |
publishDate |
2023 |
url |
http://riu.ufam.edu.br/handle/prefix/6886 |
_version_ |
1831969939127271424 |
score |
11.755432 |