Monografia

O uso das tic’s na aprendizagem de língua inglesa.

The growth of technology, the interference and importance it produces in the practices of people in everyday life, are factors that deserve analysis and reflections aimed at the use of technological resources in English language classes. Considering this approach, this research was carried out at th...

ver descrição completa

Autor principal: Silva, Ivone Gomes da
Grau: Monografia
Idioma: pt_BR
Publicado em: Universidade Federal do Tocantins 2022
Assuntos:
Acesso em linha: http://hdl.handle.net/11612/4087
id ir-11612-4087
recordtype dspace
spelling ir-11612-40872022-08-02T06:02:22Z O uso das tic’s na aprendizagem de língua inglesa. Silva, Ivone Gomes da Vieira, Miliane Moreira Cardosa Tecnologia. Ensino-aprendizagem. Formação. Professores. Alunos. Língua Inglesa. CNPQ::LINGUISTICA, LETRAS E ARTES::LETRAS::LINGUA PORTUGUESA The growth of technology, the interference and importance it produces in the practices of people in everyday life, are factors that deserve analysis and reflections aimed at the use of technological resources in English language classes. Considering this approach, this research was carried out at the. With the objective of analyzing how the use of technological resources in the classroom, especially in English Language classes, the relation of teachers and students with the technological tools as well as the relevance and influence of the same in teaching learning. To carry out the research, qualitative methodologies and exploratory oral questionnaires were used for teachers and students, application of open questionnaires made to the teachers, where the results found showed the challenges faced regarding the performance and teacher training. The research approaches deal with the resources available in the school unit, the knowledge and ability of the professionals to handle these tools, as tools that aid pedagogical practices, making the educational process more productive and innovative. The whole process of this work favored the recognition of the importance of the new technologies in the educational field and especially in the learning of a second language, reflections on the necessity of the formation of the teachers to develop the necessary skills to the use of the technological resources, relating their competences to the requirements of the educational systems. O crescimento da tecnologia, a interferência e importância que ela produz nas práticas das pessoas no cotidiano, são fatores que merecem análises e reflexões voltadas para a utilização dos recursos tecnológicos nas aulas de Língua Inglesa. Considerando este enfoque, esta pesquisa foi realizada na Unidade Escolar Nova Carolina em Carolina – MA, com o objetivo de analisar como ocorre o uso dos recursos tecnológicos na sala de aula, em especial nas aulas de Língua Inglesa, a relação dos professores e alunos com as ferramentas tecnológicas, bem como a relevância e influência da mesma no ensino aprendizagem. Para efetivar a pesquisa, utilizou-se de metodologias qualitativas e exploratórias e colaborativa questionários orais para docentes e alunos, aplicação de questionários abertos feitos para os professores, onde os resultados encontrados mostraram os desafios enfrentados referentes à atuação e formação docente. As abordagens da pesquisa tratam a respeito dos recursos existentes na unidade escolar, o conhecimento e a capacidade dos profissionais de manusear essas ferramentas, vista como instrumentos que auxiliam as práticas pedagógicas, tornando o processo educativo mais produtivo e inovador. Todo o processo deste trabalho favoreceu o reconhecimento da importância das novas tecnologias no âmbito educacional e principalmente na aprendizagem de uma segunda língua, reflexões sobre a necessidade da formação dos professores para desenvolver as habilidades necessárias à utilização dos recursos tecnológicos, relacionando suas competências às exigências dos sistemas educacionais. 2022-08-01T19:59:51Z 2022-08-01T19:59:51Z 2022-08-01 Monografia SILVA,Ivone Gomes da. O uso das tic’s na aprendizagem de língua inglesa. 35 f. Monografia (Graduação) – Letras, Universidade Federal do Tocantins, Araguaína, 2019. http://hdl.handle.net/11612/4087 pt_BR Acesso livre. application/pdf Universidade Federal do Tocantins Araguaína CURSO::ARAGUAÍNA::PRESENCIAL::LICENCIATURA::LETRAS – LÍNGUA PORTUGUESA E SUAS RESPECTIVAS LITERATURAS Araguaína Graduação
institution Repositório Institucional - Universidade Federal do Tocantins - UFT
collection RepositorioUFT
language pt_BR
topic Tecnologia.
Ensino-aprendizagem.
Formação.
Professores.
Alunos.
Língua Inglesa.
CNPQ::LINGUISTICA, LETRAS E ARTES::LETRAS::LINGUA PORTUGUESA
spellingShingle Tecnologia.
Ensino-aprendizagem.
Formação.
Professores.
Alunos.
Língua Inglesa.
CNPQ::LINGUISTICA, LETRAS E ARTES::LETRAS::LINGUA PORTUGUESA
Silva, Ivone Gomes da
O uso das tic’s na aprendizagem de língua inglesa.
topic_facet Tecnologia.
Ensino-aprendizagem.
Formação.
Professores.
Alunos.
Língua Inglesa.
CNPQ::LINGUISTICA, LETRAS E ARTES::LETRAS::LINGUA PORTUGUESA
description The growth of technology, the interference and importance it produces in the practices of people in everyday life, are factors that deserve analysis and reflections aimed at the use of technological resources in English language classes. Considering this approach, this research was carried out at the. With the objective of analyzing how the use of technological resources in the classroom, especially in English Language classes, the relation of teachers and students with the technological tools as well as the relevance and influence of the same in teaching learning. To carry out the research, qualitative methodologies and exploratory oral questionnaires were used for teachers and students, application of open questionnaires made to the teachers, where the results found showed the challenges faced regarding the performance and teacher training. The research approaches deal with the resources available in the school unit, the knowledge and ability of the professionals to handle these tools, as tools that aid pedagogical practices, making the educational process more productive and innovative. The whole process of this work favored the recognition of the importance of the new technologies in the educational field and especially in the learning of a second language, reflections on the necessity of the formation of the teachers to develop the necessary skills to the use of the technological resources, relating their competences to the requirements of the educational systems.
author_additional Vieira, Miliane Moreira Cardosa
author_additionalStr Vieira, Miliane Moreira Cardosa
format Monografia
author Silva, Ivone Gomes da
title O uso das tic’s na aprendizagem de língua inglesa.
title_short O uso das tic’s na aprendizagem de língua inglesa.
title_full O uso das tic’s na aprendizagem de língua inglesa.
title_fullStr O uso das tic’s na aprendizagem de língua inglesa.
title_full_unstemmed O uso das tic’s na aprendizagem de língua inglesa.
title_sort o uso das tic’s na aprendizagem de língua inglesa.
publisher Universidade Federal do Tocantins
publishDate 2022
url http://hdl.handle.net/11612/4087
_version_ 1787134997933588480
score 11.653393